Time management is ook een belangrijk onderdeel in het ondernemerschap. Wij vinden het handig om een vaste dag in de week te pakken om je administratie te doen. Je zult merken dat als je structuur brengt in je planning, het makkelijker vol te houden is en het wat rust geeft in je hoofd.
Wij hebben gekozen voor administratie woensdag. Waarom? Op woensdag zit je op de helft van je werkweek. Je bent nog niet gesloopt van de hele werkweek en je hoeft geen kostbare vrije tijd in het weekend in te leveren.
Op woensdag heb je alle gegevens van de afgelopen week om je facturen op te stellen. Je kan offertes opmaken waar je aanvragen voor hebt gehad en je kan je voorbereiden op de komende week.
Tip: Zorg ervoor dat je van al je bonnetjes al foto’s hebt gemaakt. In je telefoon kan je een mapje aanmaken die je bijvoorbeeld administratie noemt. Verzamel in die map al je bonnetjes. Veel boekhoudprogramma’s hebben de optie om bonnetjes gelijk te uploaden. Wat je werk nog makkelijker maakt! Op administratie woensdag verwerk je dan de bonnen die je hebt geüpload in je boekhoudprogramma. Heb je deze niet? Dan hoef je alleen je telefoon erbij te pakken en je bonnen in bijvoorbeeld je Excel lijst in te voeren.